Spotify wkrótce wejdzie na rynek rosyjski

Spotify wkrótce wejdzie na rynek rosyjski

Oficjalne uruchomienie w Rosji Spotify, serwisu streamingowego numer jeden na świecie, jest opóźniane od 2014 roku. Według nowych informacji, impreza powinna odbyć się już na przełomie wiosny i lata tego roku.

Usługa jest obecnie dostępna tylko w Rosji za pośrednictwem VPN. Na początku miesiąca użytkownicy zauważyli pojawienie się częściowej rusyfikacji interfejsu aplikacji.

Według informacji (powołujących się na niedawny raport analityków Sberbank CIB oraz źródła w branży muzycznej) przedstawiciele serwisu prowadzą obecnie aktywne negocjacje z właścicielami praw autorskich.

Szwedzki serwis Spotify jest obecnie obecny w 79 krajach i ma łącznie prawie 200 milionów miesięcznych użytkowników, z których połowa korzysta z płatnych subskrypcji premium. Przychody firmy w 2019 r. przekroczyły 5 mld euro.

Jeśli chodzi o rosyjski rynek muzyki cyfrowej, jego wielkość w 2018 r. oszacowano na 166 mln USD (Statista), z czego ponad 80% w 2018 r. stanowiła transmisja strumieniowa (reszta to pliki do pobrania). Głównymi graczami, z którymi Spotify będzie musiało się zmierzyć w Rosji, są Yandex. Music, VKontakte/Boom, Apple Music i Google Play Music.

Szacunkowa cena abonamentu dla użytkowników rosyjskich wyniesie około 150 RUB miesięcznie, czyli będzie porównywalna z cenami konkurencji: Apple Music, Yandex. Muzyka i Muzyka Google Play - 169 rubli miesięcznie, BOOM - 149 rubli miesięcznie.

Serwis Spotify jest uważany za jednego z pionierów w dziedzinie strumieniowego przesyłania muzyki. Serwis słynie z przyjaznej dla użytkownika aplikacji, algorytmów selekcji nowej muzyki, szerokich możliwości tworzenia i udostępniania playlist użytkowników oraz integracji z Facebookiem. Czy stanie się tak popularny w Rosji, jak na świecie? Ale jako słuchacze będziemy mieli większy wybór, co z pewnością jest dobrą wiadomością.